PORSCHE
Tel:+44(0)543547895
Historia
Firma została założona 25 kwietnia 1931 przez Ferdinanda Porsche produkująca z początku samochody później z nakazu Hitlera pojazdy wojskowe i pancerne dla III Rzeszy Niemieckiej w czasie drugiej wojny światowej konkurując z firmą Henschel. Jego syn Ferry Porsche przejął firmę w 1947 roku. Pierwszy model Porsche 356 z roku 1948 zawierał wiele części z Volkswagena Garbusa, w tym silnik (chłodzony powietrzem 4 cylindrowy boxer) oraz amortyzatory. Autorem projektu nadwozia był Erwin Komenda, który już poprzednio zaprojektował wygląd VW Garbusa. Model 356 w toku produkcji był modernizowany, wiele części Volkswagena zastąpiono własnymi konstrukcjami. Ostatnie wersje modelu 356 miały silnik własnej konstrukcji firmy Porsche. W 1963 roku zaprezentowano model Porsche 911. Był to wóz sportowy również z silnikiem z tyłu, jednak już 6 cylindrowym własnej konstrukcji. To auto stało się światowym przebojem firmy Porsche, osiągając sukcesy nie tylko na torze wyścigowym, lecz przede wszystkim w sprzedaży. W połowie lat 70 XX wieku powstała koncepcja stworzenia podziału na małe modele czterocylindrowe, średnie sześciocylindrowe i duże z silnikiem o ośmiu cylindrach. Mały model 924 pojawił się w 1976 a rok później duży 928. Polityka ta była kontynuowana aż do roku 1995, kiedy to po trzech latach zakończono produkcję Porsche 968 m.in. ze względu na niewielki popyt. W samochodzie tym, poza stylistyką przypominającą Porsche 944, krytykowano tylko za małą liczbę cylindrów. Kolejny mały model, Porsche Boxster ma ich już sześć, czyli tyle, ile powinien, zdaniem potencjalnych klientów.